Vědci zjistili, že děti ve věku od šesti do devíti měsíců mají schopnost si naposlouchat a rozeznat všechny možné lidské zvuky. Po tomto období, kdy se soustředění přenese pouze na konkrétní jazyk (y), se tato schopnost vytrácí.
Jsou-li tedy děti vystaveny zvukům ostatních jazyků ve velmi raném věku, tento zvuk se otiskne do jejich mozku a učení těchto jazyků se v pozdějším věku stane snadnější.
Tenhle výzkum potvrzuje i MUDr. František Koukolík, DrSc.:
Jak rychle se jazykový záznam v mozku ukládá, ukázalo vyšetření čínských dětí adoptovaných do Francie, když jim bylo kolem jednoho roku. Tehdy ještě mluvit neuměly a ve své nové vlasti se záhy naučily francouzsky.
V době dospívání byly tyto čínské děti vyšetřeny společně s rodilými Francouzi. „Zjistilo se, že mozky adoptivních dětí čínského původu, přestože čínsky nikdy nemluvily, reagovaly na čínské hlásky stejně jako mozky Číňanů. Mozky Francouzů se neozvaly,“ popsal František Koukolík.

„To znamená, že ten jemný otisk přijatý v době do jednoho roku věku v mozku zůstal, aniž si to děti pamatovaly nebo uvědomovaly,“ dodal.
Čím starší otisky v mozku jsou, tím zásadnější vliv mají na dítě po celý zbytek jeho života. Jak v tom pozitivním, tak i v negativním!
Okno pro snadné učení jazyků se opravdu uzavírá až kolem pátého roku. Ale věk do tří let je pro učení velmi zásadní.
Dítě si buduje tzv. synapse, které nesou jednotlivé informace a které jsou uloženy v mozku. Počet těchto synapsí je nejvyšší právě u tříletých dětí.
Mozek nejenom informace přijímá, ale taky se jich zbavuje. Ve třech letech dochází k prvnímu zásadnímu pruningu neboli průřezu. K dalšímu, ale ne tak razantního dochází kolem šestého roku dítěte. A prořezávání v pubertálním věku si dokážeme všichni představit.
Zůstane-li po prvním prořezání stopa angličtiny neboli anglické fonémy, má dítě vyhráno!

V předškolním věku se děti učí jako houba – tzn. všechny informace pouze nasávají. Mozek je takto úžasně připraven na učení. Děti postupně dokážou napodobit samotná slova, ale rovněž kadenci (spád řeči), její melodii, rytmus hovoru.…
Děti, které se učí dva jazyky, mají schopnost si tato slova rychleji si osvojit. Slova si dovedou rozložit dle jejich zvuků, což jim usnadňuje mluvení a čtení.
Zároveň dokáží efektivně třídit a kategorizovat slova již od raného věku. Snáze rozeznají a porozumí složitějším nebo podobným zvukům z obou jazyků.
Tím, že jsou vystavovány dvěma jazykům již umožňuje přistupovat k problémům a situacím z více úhlů pohledu.
Zvládnutí dvou jazyků od raného věku může zvýšit jejich sebedůvěru a sebevědomí v sociálních situacích.
Díky schopnosti číst a rozumět ve dvou jazycích mají děti přístup k širší škále vzdělávacích materiálů.

Seznamovat dítě již od raného dětství s druhým jazykem je úžasný cíl a naštěstí existuje mnoho způsobů, jak toho dosáhnout. Zde je několik praktických tipů, jak začít a udržovat si tuto cestu.
Začněte brzy: Čím je dítě mladší, tím snáze si osvojí druhý jazyk. Plasticita mozku v raném věku usnadňuje přijímání nových zvuků a jazykových struktur.
Neustálé vystavení: Ujistěte se, že je dítě pravidelně vystaveno druhému jazyku. Může to být prostřednictvím písniček, krátkých televizních pořadů, knih nebo každodenních konverzací.
Hrajte si a učte se: Hry a interaktivní aktivity jsou skvělý způsob, jak se učit. Najděte hry v druhém jazyce, které dítě baví.
Podporujte každodenní praxi: Zaveďte denní rutiny, ve kterých vaše dítě používá oba jazyky, jako je čtení pohádky před spaním nebo povídání o svém dni.
Mluvte plynule: Pokud vy nebo někdo ve vaší domácnosti mluví druhým jazykem, používejte jej s dítětem pravidelně. Každodenní ponoření do druhého jazyka je velmi prospěšné.
Podpora vzdělávání: Zvažte zapsání svého dítěte do bilingvní školky či školy nebo mimoškolních programů, které nabízejí výuku druhého jazyka.
Zapojte rodinu: Pokud existují další členové rodiny, kteří mluví druhým jazykem, zapojte je do procesu výuky. Rodinné rozhovory jsou skvělý způsob, jak cizí jazyk procvičovat.
Buďte trpěliví a stálí: Každé dítě má své vlastní tempo učení. Důležité je udržet si pozitivní přístup a být vytrvalý.